לעטקס לביבות תפו"א אפויות

לביבות תפוחי אדמה, מסורת של חנוכה, בגרסה טבעונית ואפויה. טעימות במיוחד!

לעטקס  – לביבות תפו"א אפויות

לעטקס (לביבות תפו"א  – באשכנזית… 🙂 ) – זה הרבה יותר ממאכל מסורתי של חנוכה. זה כמו פסח בלי קניידלך או כמו שבועות בלי עוגת גבינה זה חלק מה- ד.נ.א של החג. ואצלנו במשפחה כנראה שחנוכה זה לא באמת חנוכה אם אין איזה לעטקס לארוחת ערב, לפחות פעם אחת. __________________________________ אז הנה לעטקס שמתעלות על עצמן! עם יותר ערך תזונתי וטעם טוב ועם הרבה פחות שמן וממש לא הרבה עבודה: לביבות תפו"א (ועוד קצת ירקות) בגרסה יותר בריאה. וזה יוצא טעים! מאד! אפילו העזר שכנגדי, שעבורו לאכול לעטקס, וכמובן שמטוגנות, זה סוג של אחת מהלכות החנוכה – אפילו הוא, שיהיה בריא, הודה שהפורמט הזה היה טעים ממש. וגם אכל בהנאה (אם כי היה חייב לציין שהמטוגן טעים יותר…). __________________________________ דגשים חשובים: 1. טיגון יכול להפוך את האוכל ליותר טעים (עניין של טעם כמובן), אבל חד משמעית טיגון הופך את האוכל לפחות בריא ומעלה מאד את הערך הקלורי! אין ספק שאפייה עדיפה בהרבה, בטח כשמדובר על מנת פחמימה פשוטה כתפו"א. 2. משתמשת בשמן זית. מומלץ ביותר והכי איכותי מהשמנים. כמובן שמן זית מכבישה קרה ואני קונה אך ורק מתוצרת ישראלית ולרוב גם מתוצרת מקומית (ממוסקים פרטיים, משקים קטנים וכד') – זה פשוט עולם אחר של שמני זית מבחינת איכות, ריח וטעם. 3. בריא לאפות ולטגן עם שמן זית? איך לזהות שמן זית משובח? כמה שמן אפשר כל יום לאכול? התשובות במדריך שלי לשמנים בריאים – מוזמנת להכנס לפה: המדריך לשומנים בריאים 4. תפוחי אדמה שונים בכמויות הנוזלים והעמילן שבהם. ולפי זה יכול להשתנות קצת המתכון… לא צריך כמעט קמח במתכון. אבל אם מרגישה שהעיסה לא מסיק דבקית אפשר להוסיף. 5. הלביבות האלו יכולות בקלות להפוך לסוגים רבים של קציצות ולביבות. זה בעצם מתכון בסיס ועל גביו אשר להוסיף: ירקות, עשבי תיבול, תבלינים שונים וכמובן גבינות. 6. טיפ חשוב: לסחוט היטב את הנוזלים לפני שמוסיפים קמח ומלבבים. אפשר דרך מגבת כותנה דקה או חיתול בד ואפשר במסננת צפופה. לכו על זה! _________________________________________ לעטקס לביבות תפו"א אפויות  מצרכים (לכ- 20 לביבות):
  • 10 תפו"א בינונים
  • קישוא בינוני
  • בצל מגורד (הערה: אפשר גם להזהיב במחבת)
  • 3 ביצים (L)
  • 3 כף קמח כוסמין
  • מלח ופלפל שחור לפי הטעם
  • שמן זית לשימון התבנית
הכנה:
  1. קולפים את תפוחי האדמה, הבצל והקישוא
  2. מגרדים במעבד מזון (או בפומפיה. אם אין מעבד מזון), בדיסק החיתוך של הרצועות הדקות אבל לא הכי דקיקות.
  3. סוחטים היטב היטב היטב ומעבירים לקערה.
  4. מוסיפים ביצים טרופות, תיבול וקמח ומערבבים היטב לעיסה די דביקה (אם מרגישה שצריך אפשר להוסיף עוד קצת קמח. אבל קצת שלא ייצא כבד ודחוס)
  5. מרפדים תבנית בנייר אפייה ומושכים אותו בשמן זית, בנדיבות ובלי הגזמה. מסדרים עליו תלוליות של תערובת הלביבות הדביקה. מורחים מעט מעט שמן זית מעל כל אחת.
  6. אופים על 180 מעלות למשך כ 25 דקות.  בטורבו. הופכים בעדינות ואופים לעוד כ 5 דקות או על פי הצורך.
  7.  להגיש עם סלט ירקות חי ואפשר עם מרק ירקות ליד.
גיוונים: 
  • אפשר לשלב גם ירקות מגורדים נוספים: גזר, בטטה, דלורית, קולורבי, עלים ירוקים…. רק שזה ישנה את הצבע (במקרה של הכתומים) והטעם (במקרה של קולורבי והירוקים) ואז יש סיכוי שלא כולם יאכלו… כי זה כבר הרבה פחות לעטקס… וזה יותר לביבות ירקות… אז קחו בחשבון.
  • אפשר להוסיף גבינה מגורדת כמו חמד. יוצא טעים מאד!!
חנוכה שמח! לבריאות!!!

אהבת?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

כתבי תגובה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

המדריך להרזיה בריאה- המזונות והמתכונים שיעזרו לך לרדת במשקל

נבחרת המזונות שיעזרו לך לרדת במשקל עם מתכונים בריאים וטעימים

תודה על הרשמתך

אני מאשרת קבלת מיילים בהמשך.

דילוג לתוכן