איך לרדת במשקל?

10 מיתוסים שאת חייבת לנפץ כדי באמת לרדת במשקל
איך לרדת במשקל תזונה טבעית שחר סמיט

איך לרדת במשקל?
10 מיתוסים שאת חייבת לנפץ אם את באמת רוצה לרזות ולתמיד!

 

  1. "זה בריא" – תזונה טבעית, בריאה ונכונה היא אחד מעקרונות הבסיס לירידה בריאה במשקל. וזו עובדה. שמגובה היום במחקרים ואין עליה עוררין כלל. אבל – זה שאוכל הוא בריא לא הופך אותו אוטומטית לאוכל "חינמי" או "חופשי" או כזה שאפשר לאכול בלי בקרה או הכרה.
    מעבר לזה שתמיד תמיד נאכל בתבונה ובשפיות (גם אם אוכלים חסה) תמיד תמיד גם נזכור שאוכל בריא וטבעי, כזה שאינו מעובד, קרוב למקורו, יכול להיות גם עתיר שומנים או סוכרים. אגוזי מלך או תמרים הם בהחלט בגדר מזון טבעי, ועם זאת הם לא משהו שאפשר להשתולל איתו, רק כי זה נחשב בריא.
    גם בבריא יש כללים, וגם לבריא יש כמויות רצויות, שילובים נכונים וזמנים מתאימים של אוכל והרכבי ארוחות.
  2. "זה לא בריא" – בהחלט רצוי לבחור במזון בריא ונקי וטבעי, אל חשוב גם לדעת איך להתמודד עם מזון שנחשב פחות "בריא,, או שלא ממש נכנס בתפריט המושלם והקלאסי. את חייבת לדעת איך להסתדר באירועים, חגים, שבתות, חופשים ואירוחים, שבהם יותר נפוץ להפגש עם פיתויים ועם אוכל "לא בריא". ואת חייבת לדעת איך לאזן את עצמך גם אם אכלת אוכל פחות בריא.
    למה?
    כי רוב הסיכויים שבשלב מסויים, גם אם לא בהתחלת הדרך, תגיעי למצבים שבהם תרצי או תתפתי או תבחרי לאכול אוכל אחר ממה שהתוכנית או השיטה שאת מיישמת מציעה.
    ואם לא תדעי להכיל את המורכבות של אכילה כזו תפלי לתוך הטעות המכשילה של "הכל או כלום" – כלומר שאם אכלתי לא בריא אז כבר יאאלללה… נאכל כאילו אין מחר…
    וזה הכי לא נכון וזה הכי גורר עוד נפילות עד כדי התרסקות של ממש!
    כמעט כל אוכל אפשר לשלב (כמובן בתדירות ובכמות המתאימה) גם בתפריט בריא של ירידה בריאה במשקל. רק אם תדעי להתייחס אל אוכל כזה בצורה נכונה ותדעי איך לאזן את עצמך ואת האכילה שלך – תוכלי באמת להצליח ולרדת במשקל, גם ביציאות מהשגרה, ותשמרי על ההישגים לאורך זמן!
  3. "זה משמין" – יש אוכל שאם תאכלי ממנו בכמויות גדולות אז כנראה שהוא יגרור עלייה במשקל. אבל זה לא האוכל עצמו שמשמין!!! זו הכמות והתדירות וצורת האכילה שלך! זה מה ש"משמין" אותך!!! אז תפסיקי להאשים את השקדים והאבוקדו או לחילופין את העוגיות או השוקולד. כל אחד מאלה את יכולה לאכול בלי להעלות גרם במשקל!
    רק שאת חייבת לדעת איך לשלב אותם נכון בתפריט מאוזן ובצורה בריאה. זה נכון. אבל זה שהם משמינים, זה סוג של עלילה… ואפילו התחמקות מאחריות. אחריות על סגנון ואופי של בחירת האוכל והאכילה.
  4. "זה מרזה" – אותו הדבר רק הפוך… בדיוק כמו שאין כזה אוכל שבהכרח יגרום להשמנה, בדיוק כך אין גם מזון שיגרום לך להשיל ק"ג רק מעצם האכילה. לצערי הרב אין כזה! וחבל! אבל זו האמת ואת חייבת להכיר בה!
    יש מזונות שמגבירים שובע, יש כאלו שמאזנים רמות סוכר בדם, יש אוכל שמכיל יותר רכיבים תזונתיים רצויים ויש כזה שיטיב את חילוף החומרים שלך.
    אבל אין משהו לאכול ולרזות ממנו. אין!
    יש בהחלט מזונות שכדאי שתכירי כי הם יסייעו לך בתהליך של ירידה בריאה במשקל.
    איזה מזונות? כנסי להכיר אותם כאן!
  5. "זו השיטה שתמיד מצליחה" – גם אין שיטה שתעבוד 100 אחוז לכולם. ממש לא! אפילו שכתבו על זה באתרים כאלו ואחרים וגם אם פרסמו בתוכנית בוקר של איזו דוגמנית שעשתה הסבה לנטורופתית (או הפוך…) שיש שיטה שכבשה את הוליווד או את העולם וכולם מרזים בה והכל נשמע מושלם – אז תדעי שאין כזה דבר! תמיד תבדקי היטב מהם העקרונות התזונתיים של השיטה? מה ההגיון הביולוגי והפיזיולוגי שמאחוריה? תמיד תחפשי דמות אנושית שתתן לך אחריות ועזרה ותמיכה. ירידה במשקל זה תהליך! ואת צריכה לקבל בו ליווי ומעקב.  יש מגוון כל כך רחב של שיטות וגישות תזונתיות, חלקן דומות חלקן סותרות, יש יותר פופלאריות ויש יותר מיוחצנות, אבל אלו לא קני המידה בשביל לבחור מה ואיך לאכול!
    איך תדעי לבחור? תבחרי בשיטה עם עקרונות מגובים מחקרית, עם תזונה איכותית וטבעית, עם אחריות אישית ומקצועית ועם ליווי ותמיכה אנושית.
    ואיך תדעי שזה יעבוד לך? כנסי לקרוא כאן על איזו דיאטה היא המצליחה ביותר בעולם. תופתעי לקרוא מה הופך דרך לכשלון נחרץ או להצלחה גדולה.
  6. "תאכלי כל 3 שעות" – ממש לא חובה לאכול כל 3 שעות. כמו שאין חובה לצום החל מ 18:00 בערב בכל יום. בכלל כללים נוקשים לא מתאימים לרוב הנשים. ואם את נכנסת לתוכנית נוקשה ומגבילה רוב הסיכויים שתמצאי את עצמך נשבת פעם אחרי פעם, לא מצליחה להתמיד ובסוף מוותרת ונוטשת את השיטה.
    אז אל תצמדי לשעון. תצמדי לאותות הגוף שלך. תלמדי מהו רעב, מהו שובע ותלמדי להבחין בין רעב אמיתי לכזה שהוא רגשי (אני מסבירה את זה ממש כאן!) ותלמדי מה לאכול כדי להשביע ולהזין את הגוף ומה לעשות כדי להרגיע ולווסת את עצמך רגשית, ולא על ידי אוכל ואכילה.
    היום כבר ידוע שאין עניין לאכול כמו שעון אלא יש עניין עצום לאכול בקשיבות רבה, בכבוד לגוף ומתוך הקשבה אליו.
    ורק רוצה להדגיש כדי שלא נתבלבל לרגע: אין גם עניין להרעיב את הגוף או ליצור פרקי זמן ארוכים בין אכילה לאכילה. אבל בהחלט צריך לוודא שכשאוכלת זה רק מתוך צורך הגוף ולא אוכלת כשלא רעבה.
  7. "תאכלי 6 ארוחות" – לא 6 וגם לא 4 וגם לא 2 ולא 8. בכלל אין מספר שהוא נכון או לא נכון. יש אותך! ויש את הגוף שלך! עם הצרכים שלו, המשתנים (חשוב לדעת!). ויש לך סדר יום, שגם הוא משתנה מידי פעם. ולכן את הארוחות שלך ואת מספרן ביום את תקבעי ותסדרי לפי איך שהכי מתאים לך ונכון! כשיש לך עקרונות מנחים ומוצלחים וכשברור לך מה לאכול, באילו שילובים ובאיזה כמויות – אז את יכולה לסדר לעצמך כמה ארוחות שנח לך במהלך היום – ופשוט לאכול ולהנות!
  8. "10 ק"ג ב 90 יום" – זו לא יכולה להיות הבטחה! כשאת רואה כזו כותרת תדעי לך שזו כולה פרסומת ואין מאחוריה שום גב מדעי או הוכחה.
    גם אם הרבה אנשים עשו ורזו זה עדיין לא אומר שזה יעבוד ככה בדיוק גם לך. למה? כי כמו שכבר הסברנו: אין שיטה אחת שמתאימה לכוווולם. ולכן אין גם קצב ירידה אחיד לכולם ואין זמן תחום שבו כולם יורדים את אותו המשקל. זה תלוי בגיל, בבריאות, בגנים, במשקל הנוכחי, במבנה הגוף, בפרופיל הורמונאלי, ברמות הסטרס, בפעילות גופנית (שהיא גם הסעיף הבא) ובעוד פרמטרים אישיים ושונים.
    המטרה היא לראות מגמה של ירידה. גם אם הירידה מועטה.
    ולפעמים לא נראה ירידה במשקל אבל כן תיהיה הרזייה – כלומר צמצום מאגרי שומן ורידיה בהיקפים, שזה מצויין!
    אז המשקל לא בהכרח מהווה פונקציה תמיד. ואל תצמדי להבטחות שאין להן כיסוי ושלא בהכרח יחולו עלייך.
    ירידה בריאה במשקל זו לא מתמטיקה, זה הגוף שלך והנפש שלך וזו משוואה מאד מורכבת עם הרבה יותר מנעלם אחד…
  9. "חייבת פעילות גופנית לפחות 3 פעמים בשבוע" – זה מאד מומלץ וממש בריא אבל זה בטח לא חובה. אפשר לרדת יופי במשקל בלי לעשות ספורט. ואפשר גם לעשות ספורט ולראות תוצאות מדהימות!
    תעשי פעילות גופנית מתוך אהבה ומתוך הבנה שזה בריא וטוב ונכון לגוף שלך.
    פעילות גופנית היא מתנה ולא עונש. ולכן כשאת מתחילה תוכנית תזונתית לירידה במשקל תשלבי בה פעילות גופנית בתור צ'ופר ולא כהכרח מענה! ואם את לא רוצה ועדיין ספורט בשבילך זה עינוי של ממש – אז הרבה יותר טוב שתרפי מעצמך. גם ככה שינוי תזונתי מצריך מוטיבציה וכוחות נפש, אז אין טוב בלרוקן את עצמך נפשית כשאת מתאמצת לבצע פעילות גופנית.
    יכולה לספר מניסיון אישי ומקצועי שכשעושים טוב לגוף בתזונה גם החשק לפעילות גופנית ולטוב נוסף לגוף – עולה! אז תתחילי בתזונה ועם הזמן גם תגיע הפעילות הגופנית עצמה.
  10. "צריכה להשקל כל יום" – או פעם או פעמיים בשבוע. כל האפשרויות שגויות! אין אמת מקצועית או מוכחת אחת! מה כן יש? שוב פעם: יש כאן אותך! את האדם שעושה את התהליך, את השינוי, ולפי זה נקבע אם להשקל כל יום או רק פעם בשבוע או לא להשקל בכלל. אין חובה להשקל! זה ברור! זו דרך לבקר את התהליך ולעורר מוטיבציה. אבל יש לא מעט נשים שאני מלווה ששום מוטיבציה לא מתעוררת להן כשהן נשקלות בכל בוקר מחדש. כי בטווח של יממה יכולים להיות שינויים במשקל שאינם משקפים בכלל את המצב ההרזיה (אגירת נוזלים, תוכן של מערכת העיכול שלא התפנה, מטבוליזם של פחמימות שמשפיע על מאגרי גליקוגן, שינויים הורמונאליים בגוף האישה וכו'). אז למה לעשות לעצמך את זה, אם זה לא מעודד ומקדם אותך?
    גם שקילה שבועית יכולה להיות מיותרת, והכל בסוף תלוי בך ובסגנון שלך.
    אם שקילה יומית מעודדת אותך – לכי על זה. רק דעי שלא תמיד מה שתראי משקך את קצב ההרזיה שלך. אם שקילה שבועית מדרבנת ומקדמת אותך – לכי עליה. זה מצויין. ואם שקילה אחת לשבועיים תעזור – זה גם נפלא. כל מה שיעזור לך להרגיש טוב בדרך ולהמשיך לאכול נכון ומאוזן – זה מה שאת צריכה לעשות!

ומה שכדאי לך עוד לעשות
אם את באמת רוצה לרדת במשקל
בצורה טבעית ובריאה
תצטרפי לתוכנית שלי
תוכנית "בריאה"
ותתחילי לאכול בריא
להרגיש טוב עם הגוף שלך
ולרדת במשקל!
בתוכנית שלי תלמדי איך לנהל את היום שלך
גם כשאת מחוץ לשגרה
ולבחור נכון
בכל מקום
כולל אצל חמתך, באירוע או במסעדה.
תלמדי איך לשלוט בחשק למתוק ולפחמימות
ואיך להתמודד עם האכילה הרגשית שלך.

כל הפרטים
הבונוסים
וההטבות: כאן!

אהבת?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

כתבי תגובה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

המדריך להרזיה בריאה- המזונות והמתכונים שיעזרו לך לרדת במשקל

נבחרת המזונות שיעזרו לך לרדת במשקל עם מתכונים בריאים וטעימים

תודה על הרשמתך

אני מאשרת קבלת מיילים בהמשך.

דילוג לתוכן